Recent, Kawasaki a depus o cerere de marca pentru Z900RS, un nume cu greutate in trecutul companiei, referitor la una dintre cele mai cunoscute motociclete din istoria producatorului: Z1.
Cererea nu dezvaluie foarte multe informatii, cu exceptia faptului ca numele Z900RS va fi destinat “motocicletelor, pieselor si accesoriilor pentru motociclete”. Ce apare insa dincolo de orice indoiala este importanta numelui pentru constructorul japonez, aceasta denumire, Z900, desemna unul dintre numele folosit de Kawasaki pentru a comercializa Z1.
Inapoi in timp, acum. Z1 era o motocicleta cu un motor cu patru cilindri in linie, DOHC, in patru timpi, de 903cc, lansata prima oara in anul 1972 si care si-a adus o contributie puternica la definirea termenului “superbike”. Alte denumiri sub care a fost comercializata Z1 au fost 900 S4 si KZ900, inainte de a fi folosit in 1977 consacratul Z1000 sau KZ1000. Inainte de a incepe orice speculatie de genul “wow, ce are Kawasaki de gand? un nou model neo-retro bazat pe Z1?”, putem sa ne gandim simplu ca japonezii poate vor sa-si consolideze si mentine controlul asupra unei mari parti a patrimoniului. Dar pe de alta parte, asta nu explica de ce compania a ales sa foloseasca in cerere denumirea Z900RS si nu o alta.
Dar da, una dintre teorii ar fi aceea ca se intentioneaza dezvoltarea, producerea si comercializarea unui nou model roadster in stil retro (de aici ar fi de inteles si acronimul RS, care sa il diferentieze de modelele moderne si mult mai agresive Z1000 si Z800), ca replica data modelului Honda CB1100, despre care stim deja ca se pregateste sa reapara in curand.
Kawasaki are deja un model similar in W800, vandut bine si in Europa si in Japonia, insa in timp ce acest W800 e un bicilindru, un nou Z900RS va ramane fidel mostenirii sale si va merge pe un inline-four clasic si traditional.
Ar ramane o singura necunoscuta, daca ar fi asa, la care cererile de marca nu raspund: cand va intra in productie sau mai concret, cand va fi disponibila pe piata?